In the ARMY

Då har skolan dragit igång igen. Denna terminen bjuder på Engelska för invandrare del 2, matte (tillsammans med BECKIZ90), Criminal Justice och Military Sience. Då undrar ju alla såklart va det sistnämnda är. Jo, det handlar om den amerikanska armen, olika gradbeteckningar och egenskaper som är bra att ha i krig. Varför jag tar denna kurs? Svarar pass på den. I alla fall hade jag min första lektion idag, vilken hölls av Major Brown som vi även får kalla "Sir" om vi vill. Han skojar runt lite, visar snabbt en slideshow. Allt verkar ganska chill tills han slänger ur sig " innan ni går ska ni bara presentera er själva inför klassen (namn, intresse & major) och berätta vilken "army value" ni har uppnått senaste månaden". OKEY. För det första är jag inte i närheten av att komma över skräcken att snacka engelska inför en klass. För det andra vad är en army value?
.
Första meningen blir att jag kommer från Sverige, alltid en ursäkt till varför man inte vill säga något som tar mer än 5 sekunder. Fick då reda på att hans tjej var Svensk vilken är fet-plus!
Min army-value fick bli leadership då jag simma förstasträckan i laget mot SMU. Mmmmmm, alla ser väl connectionen mellan att simma ryggsim i en lagkapp och army value? Major Brown var nöjd i alla fall så då är allt frid och fröjd.
.

Kommentarer
Postat av: Olivia

Hahaha Carro! Du är rolig. Känns tryggt att du går den kursen, ifall det skulle bli krig eller nåt så vet jag att jag ska gå till dig. Kämpa på din lilla fighter!! Keep up the good work. Best regards, your Ulivia.

2012-01-26 @ 01:59:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0