1a Advent

i dag är det första advent.
fick lite hemlängtan när jag vaknade mitt i natten av ett sms från mamma om hur de skulle på 1a advents glögg hemma hos janzons i kväll. lär så himla mysigt ju!
.
hade tänkt att baka pepparkakor här, men enligt mitt recept ska man ha sirap i och det har jag inte kunnat hitta.. eller asså, jag har ju hittat sån sirap man har på pancakes, men har en känsla av att det inte blir asbra i pepparkakor.. nån som har recept på pepparkakor men utan sirap som jag kan testa i stället?
.
för att få lite adventsstämning ska jag kanske öppna några av skumtomtarnan mamma och pappa tog med sig hit när de hälsade på. jag ÄLSKAR skumtomtar, och eftersom de inte hade börjat säljas hemma än när familjen var här åkte mamam ut till fabriken och tjatade lite och lyckades på nått sätt få med sig ett par påsar hit. BÄST!
.
sen har jag ju dessutom min adventsstjärna, får se till att lyckas få upp den i fönstret på nått sätt också. lite spik och en hammare så ska nog det vara kirrat vet ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0