Varning för långt inlägg!

då tar vi väl tag i denhär bloggen igen då! har ju inte blivit så mycke skrivande under sommaren, eftersom v har haft fullt upp att hitta å massa bus tillsammans med de andra BLsen och träffa massa vänner och helt enkelt utnyttja sommaren hemma till max, men nu är jag (OCH CARRO) i usa och då får vi faktiskt ta oss i kragen och skriva igen.
.
har varit här ett par dagar nu och så far går allt som på räls. eller nästan iaf, var lite strul att komma in i lägenheten där vi skulle bo de två första dagarna, men när det var löst har allt rullat på. var väldigt effektiva i går då vi innan klockan 12 hade hunnit fixa både bankkonto, cykel och mobil till carro. kände oss båda rätt duktiga efter att ha fixat allt det på så kort tid och sedan fortsatte resten av dagen i väldigt effektivt tempo dessutom.
.
eftermiddagen spenderades med att flytta in i min nya lägenhet, och jag tror det kommer bli riktigt riktigt bra dehär! vi är långt ifrån färdiga, men vi är en bra bit på väg och det är rätt kul att pyssla med alla grejer och få i ordning snyggt runt omkring sig. just nu är mitt rum världens kaos, men det blir nog bättre i eftermiddag när vi har varit iväg och köpt lite mer galgar och ett draperi till min garderob. sakta men säker kommer allt på plats.
.
jag har varit vaken sen halv6 i morse, älskar jetlag, medan carro fortfarande ligger här bredvid och snarkar. men om 45 min får jag trots allt vecka henne, för då ska vi två och jennah iväg och simma lite! ska bli himla skönt att komma i vattnet lite faktiskt! efter det blir det lunch med aja, carros blivande roommare, innan amie hämtar oss och vi drar till target för att köpa lite grejer vi behöver till lägenheten.
.
för övrigt har vi lite av ett problem för tillfället. dehär med lakan.. här borta kör dom ju inte med sånna lakan vi har hemma, utan har som en tjockare lite fin filt och sedan ett lakan under det, så som det är på hotel utomlands i bland. detta har ju lett til lite problem nu när jag skulle köpa lite nya lakan och carro behöver införskaffa sig lakan och täcken och allt. får se hur vi ska kunna lösa dehär, för just nu ser det ganska så mörkt ut, och carro är inte riktigt redo att amerikanisera sig helt och köra american style på täcket riktigt än..
.
känner att jag har skrivit alldeles för mycket nu, så det får va bra här. men nu vet nu i alla fall att vi båda lever och har det riktigt bra här borta i värmen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0