pälsmössan

i helgen har jag, mamma och pappa haft en pågående diskussion. är inte riktigt klar med den ännu eftersom ingen tror på mig eller förstår mig. antar att ni börjar fundera över vad den diskussionen kan handla om. jag ska visa er.

en mössa.

det började med att jag berättade för mamma och pappa att en mössa med päls kallas björnfitta. det vet väl alla? men så fort jag hade sagt det ordet fick jag på direkten höra "men sanna!!" och så fortsatte det. så fort jag öppnar munnen för att förklara mig får jag genast höra "men sanna, det räcker!". konversationerna har sett ut såhär på ett ungefär;
tror du verkligen att någon skulle gå in i en butik och fråga efter en björnfitta?
ja, klart att det finns folk som har gjort/gör det. den heter ju det!
men sanna, du kan inte mena allvar att du tror att mössan heter så?
jo, eftersom den gör det!
men den kan inte heta så, vissa kanske kallar den så. men den heter inte så!
vi kan gå in på datorn och googla på björnfitta så får ni se.
det räcker sanna. jag vill inte se!

haha. fårstår ni hur kul jag tycker att det här är? jag verkligen njuter.

Kommentarer
Postat av: H

DET HETER BJÖRNFITTA! Googla får ni se :-)

2010-11-23 @ 10:53:13
Postat av: carro

hahahaha, det var det roligaste!

2010-11-25 @ 12:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0