Update

okey, här kommer ett långinlägg om hur ja har de här borta. tänkte bara förvarna i fall ni inte e intresserade så skippa dehär inlägget, för de blir nog rätt långt. :)
jag har det bara bra, även om jag längtar hem i bland. kommer man säkert alltid göra, men man vänjer sig nog vid det. samtidigt gör jag saker mer eller mindre hela tiden, så man håller sig sysselsatt vilket hjälper till att slippa hemlängtan lite. det är lustigt, ena stunden går jag runt å ler för att jag är här å för att folk är så trevliga, nästa stund vill ja bara gråta och åka hem med en gång!
men som sagt, jag trivs och har kul. aktiviteter på g konstant vilket e nice. det är för tillfället en himla massa party här, det är varje kväll som gäller nu nä de är lediga. när simningen drar igång sen säger de att det inte alls är samma, så ja hopas de. man blir lite sliten efter ett tag, även om jag har kört nyktert föera kvällar.. de spelar himla massa roliga partyspel/drickaspel, när jag kommer hem igen ska jag lära er några!! :D i går kväll gick leken ut på att man tejpar fast en flaska öl på varje hand (varje öl rymmer 3.5små plåturkar öl så de e mycke i dem!) å sen får man inte ta bort dem förrän man druckit upp båda. helt stört, men kul att se på! :P i dag skulle vi köra nått bollspel med öl, antar att de e nån usa-variant av ölbrännboll eller nått. vi får se, men de blir säkert kul!
i morron kväll blir de ännu mer party, typ sista kvällen på welcome-week. då har alla nya simmare kommit hit å de e dags för "century club". tjejerna å killarna festar på olika ställen och kör sina respektive lekar som man gör just den kvällen och senare på natten möts vi upp allihopa nån stans. brukar tydligen spåra rätt rejält, så de kan nog bli riktigt kul!
träningen har inte kommit igång på riktigt än, laget börjar nästa vecka så sen jag kom har jag antingen simmat själv eller åkt iväg till en simklubb i närheten med en av killarna från laget. har funkat bra men börjar längta tills träningen kommer igång på riktigt. dedär lär ja säkert ångra att jag skrev när det väl drar igång, för vad jag har hört så e träningen jävligt jobbig! speciellt nu i början då de springer en himla massa, men what the hell, måste komma i form snart så de e väl bara att ta tag i skiten! :)
huset/lägenheten jag bor i är bra. jag har inga möbler mer än en säng so far, men de ordnar sig efter hand! vi är fyra tjejer som bor här, å de funkar  än så länge iaf. so far so good. simtjejen jag bor med en inte nån 10-poängarde dirr, inte dirr den typ jag brukar hänga så mycket med, men de två volleybolltjejerna är mycket bättre så de e lugnt! dessutom bor några andra från simlaget ganska så nära, så de går ingen nöd på mig!
språket funkar rätt bra, även om man är lite osäker sådär.. men ja hoppas man vänjer sig rätt snart, de känns redan som man hänger med lite bättre i konversationerna så förhoppningsvis flyter de på ännu bättre om inte alltför länge.
okey, här kommer ett långinlägg om hur ja har de här borta. tänkte bara förvarna i fall ni inte e intresserade så skippa dehär inlägget, för de blir nog rätt långt. :)
jag har det bara bra, även om jag längtar hem i bland. kommer man säkert alltid göra, men man vänjer sig nog vid det så småning om. hoppas jag! samtidigt gör jag saker mer eller mindre hela tiden, så man håller sig sysselsatt vilket hjälper till att slippa hemlängtan lite. det är lustigt, ena stunden går jag runt å ler för att jag är här, för att jag faktiskt tror att dehär kommer bli bra å för att folk är så trevliga, nästa stund vill ja bara gråta och åka hem med en gång!
men som sagt, jag trivs och har kul. aktiviteter på g konstant vilket e nice. det är för tillfället en himla massa party här, det är varje kväll som gäller nu när de är lediga. när simningen drar igång sen säger de att det inte alls är samma, så ja hopas de. man blir lite sliten efter ett tag, även om jag har kört nyktert flera av kvällarna.. de spelar himla massa roliga partyspel/drickaspel, när jag kommer hem igen ska jag lära er några!! :D i går kväll gick leken ut på att man tejpar fast en flaska öl på varje hand (varje öl rymmer 3.5små plåturkar öl så de e mycke i dem!) å sen får man inte ta bort dem förrän man druckit upp båda. helt stört, men kul att se på! :P i dag skulle vi köra nått bollspel med öl, antar att de e nån usa-variant av ölbrännboll eller nått. vi får se, men de blir säkert kul!
i morron kväll blir de ännu mer party, typ sista kvällen på welcome-week. då har alla nya simmare kommit hit å de e dags för "century club". tjejerna å killarna festar på olika ställen och kör sina respektive lekar som man gör just den kvällen och senare på natten möts vi upp allihopa nån stans. brukar tydligen spåra rätt rejält, så de kan nog bli riktigt kul!
träningen har inte kommit igång på riktigt än, laget börjar nästa vecka så sen jag kom har jag antingen simmat själv eller åkt iväg till en simklubb i närheten med en av killarna från laget. har funkat bra men börjar längta tills träningen kommer igång på riktigt. dedär lär ja säkert ångra att jag skrev när det väl drar igång, för vad jag har hört så e träningen jävligt jobbig! speciellt nu i början då de springer en himla massa, men what the hell, måste komma i form snart så de e väl bara att ta tag i skiten! :)
huset/lägenheten jag bor i är bra. jag har inga möbler mer än en säng so far, men de ordnar sig efter hand! vi är fyra tjejer som bor här, å de funkar  än så länge iaf. so far so good. simtjejen jag bor med en inte nån 10-poängarde dirr, inte dirr den typ jag brukar hänga så mycket med, men de två volleybolltjejerna är mycket bättre så de e lugnt! dessutom bor några andra från simlaget ganska så nära, så de går ingen nöd på mig!
språket funkar rätt bra, även om man är lite osäker sådär.. men ja hoppas man vänjer sig rätt snart, de känns redan som man hänger med lite bättre i konversationerna så förhoppningsvis flyter de på ännu bättre om inte alltför länge.
vet inte om jag har missat nått som ni vill veta mer om, i så fall får ni fråga så ska ja berätta, men de får räcka för nu. ska till farmers market med emma alldeles snart så ska dra på mig lite kläder. :)
see ya

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0