i sundsvall är midsommarstången en stor fet istapp

Både igår o idag har det snöat i linköping.Tycker inte om snö.
Men jag måste säga att jag är lite glad för hanna westrins skull.
Bruden kommer ju från norrland, där medeltemperaturen sorgligt nog ligger under nollan och det är snö året runt.

Hanna berättade igår att det kändes som att flytta utomlands när hon kom hit.
Den höga luftfuktigheten och de tropiska djur och växtlivet är något nytt som hanna aldrig tidigare fått uppleva.

visste ni förresten att :
• i sundsvall består markytan till 97% av barrskog.
•I sundsvall är alla hus inringade med speciella el-galler för att isbjörnarna inte ska kunna komma för nära.
•istället för inbrottslarm har husen(stugorna) isbjörnslarm.
•i sundsvall är det till o med snö på midsommar! Midsommarstången ser ut ungefär som en snögubbe, som de sticker in lite granris i istället för blommor.
•när hanna skulle till träningarna i sundsvall var hon först tvungen att skotta sig ut till vägen, för att sedan ta antingen kälken eller hundspannen till simhallen.
•solen lyser endast mellan kl 12-14 i sundsvall. -På sommaren!
•På vintern får man vara glad om man ens hinner skymta solens strålar..
•i sundsvall finns det inga vanliga vägar. Istället för bilvägar finns det scooter-spår, och cykelvägarna är utbytta mot kälk-spår.
•Hela staden är uppbyggd på ett enormt liftsystem. Massa släpliftar som man kan haka på när man är ute och åker längdskidor.
•Vattnet på sjöar är fruset året runt. Superbra tycker hanna, eftersom att hon bara ääälskar att pimpla fisk i en av de många åar som glittrar i de mörka skogarna.
•ca 70% av sundsvalls befolkning bor i iglos.
•en sudsvallsbo sover i genomsnitt bara hälften så mycket som en vanlig människa. de turas nämligen om att sitta eld-vakt på natten.


sundsvall en vacker dag i juli förra sommarn.

Men välkommen till paradiset hanna! här behöver du inte oroa dig för att fisken inte ska nappa och du står utan middag. här kan du sova tryggt utan att höra vargarna yla från bergen och du behöver heller inte oroa dig för att snön ska blockera din dörr och stänga in dig i huset i x antal månader. bra va ?! :D


Kommentarer
Postat av: s

haha, f du är ju knäpp!

2009-11-05 @ 19:39:49
Postat av: c

HAHAHAHAHAH, det va väldigt kul fridutcha!:D

2009-11-05 @ 19:41:25
Postat av: f

säker fakta, kopierad direkt från wikipedia! (y)

2009-11-05 @ 19:48:12
Postat av: Hanna

OMG!! HAHAHAHHAHAH

jag skrattar så jag får tårar i ögonen :D :D :D jag kan inte bli arg över dehär inlägget, för jag kan inte sluta skratta :D



måste länka dehär inlägget till min blogg så sundsvallsborna får veta hur dom egentligen har de ;D

2009-11-05 @ 19:57:17
URL: http://hannawestrin.blogspot.com/
Postat av: alex

HAHAHA! Japp, det är hemskt men jag bor fortfarande i detta "paradis" :)

2009-11-06 @ 13:11:11
URL: http://annaalexandrajohansson.blogspot.com
Postat av: sara

HAHAHAH jag dööör

2009-11-06 @ 17:06:02
URL: http://knell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0