körlektion nummer ett - check!

då har jag precis klarat av min första körlektion. det gick helt okej faktsikt! dock gjorde jag en del missar, glömde titta vänster, glömde blinka, körde lite fort och fick ett motorstopp. men annars så gick det prima ballerina. jag lärde mig faktikst massor nytt på bara 40 minuter, tex. fickparkering - vart man ska kolla och när man ska börja vrida på ratten, starta i backe med koppling och broms - mycket lättare, har alltid använt gas förut. ska dit på torsdag igen för lektion nummer två och då var det tydligen backa runt hörn som gällde, fy fan.

trist väder ute, men samtidigt pyttelite skönt. man behöver inte må dåligt över att man ligger inne framför tvn. därför tänkte jag passa på att se en film nu, "min brors flickvän". ingen aning om vad det är för film, men säkert någon komedi/romantisk film och det sitter ju aldrig fel. sen blir det käk på stan med mamma och därefter träning vid fyra.

so long.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0